Anul 1989 a însemnat pentru România momentul de cotitură în care o dictatură a fost înlocuită cu o alta, căderea comunismului deschizând larg drumul capitalismului, care este fundamentat pe principiile concurenței și a economiei libere de piață, dar și pe dictatura mai puțin vizibilă a banului. Politica de partid privind sărăcia ca sistem social de masă a fost înlocuită cu libera inițiativă a oamenilor care au urmărit bunăstarea și confortul, aproape inexistente pentru o perioadă atât de îndelungată, în timpul epocii ceaușiste.
Trei decenii de tranziție au însemnat schimbări fundamentale în toate ramurile industriale din România, industria auto fiind una dintre ramurile care a cunoscut o dezvoltare fulminantă. Conform INS, în ultimii 30 de ani, numărul mașinilor din România a crescut de peste 5 ori, parcul auto fiind format atât din mașini autohtone, dar și din mărci importate, multe dintre acestea fiind folosite în scop personal și familial, un procent semnificativ asigurând, în plus, logistica pentru domeniul firmelor de transport și relocare: mașini exploatate în regim de taxi, autoutilitare, autobuze, microbuze, camioane, TIR-uri, multe dintre firmele mari de logistică mutându-și efectiv parcuri întregi de autotrenuri în România.
Cu certitudine, putem spune că străzile s-au umplut literalmente cu mașini. Și cum creșterea unei industrii implică automat dezvoltarea unei alte industrii, ca într-un organism viu ce se autoreglează continuu, dezvoltarea service-urilor auto a fost următoarea nișă care a cunoscut o explozie semnificativă în economia românească post-decembristă. Un număr atât de mare de mașini necesita operații de reparații și întreținere multiple, iar acestea trebuiau efectuate cât de repede, pentru a nu genera stagnări în alte sectoare și activități.
Astfel, peria de sârmă și șmirghelul atât de folosite pentru întreținerea jantelor și recondiționarea caroseriilor și pieselor auto au fost înlocuite cu soluții mai eficiente și mai rapide de curățare și pregătire a suprafețelor, mai precis, prin sablare. Sablarea este operația prin care suprafețe metalice și nemetalice sunt curățate prin proiectarea unui jet cu proprietăți abrazive, obținut dintr-un amestec de aer comprimat la presiune înaltă și material de sablare, în cazul sablării uscate, sau dintr-un amestec format din apă la presiune ridicată și material de sablare, în cazul sablării umede. Sablarea are multiple aplicații în industria auto, fiind prima operație care trebuie efectuată în pregătirea suprafețelor metalice pentru aplicarea de tratamente anti-corozive ulterioare, așa cum sunt operațiile de vopsire și aplicare de grunduri pentru caroserii și șasiuri, dar și pentru operații de curățare și degresare piese auto, jante, piese de bloc motor, turbosuflante. La început, când nu erau atât de multe informații disponibile în domeniu, pentru operațiile de sablare se foloseau materiale abrazive extrem de comune precum nisipul cuarțos, care s-a dovedit a fi, în timp, o alegere extrem de neinspirată datorită faptului că este un material foarte toxic, ce produce silicoză în rândul operatorilor de sablare, o boală respiratorie extrem de gravă, care poate conduce la deces. La fel ca în multiple domenii, și în sablare s-a dovedit că ieftinul înseamnă scump, uneori chiar tragic, în cazul în care apar pierderi de vieți omenești.
În prezent, pe fondul competiției de piață și a inovațiilor în domeniu, sablarea cunoaște orizonturi noi de dezvoltare, atât în domeniul materialelor de sablare, cât și în domeniul echipamentelor de sablare, dar și de protecție la sablare pentru operatorii umani. Noua viziune în domeniul sablării este fundamentată pe impactul minim asupra mediului și omului, ce se traduce prin folosirea de materiale ecologice și non-toxice de sablare, dar și prin proiectarea de echipamente de sablare care să reducă efectele sablării asupra mediului înconjurător: echipamente de recuperare și reciclare a materialului abraziv, echipamente de sablare cu vacuum, care elimină praful din mediul ambiant.
Noi, cei de la GritSablare, venim în întâmpinarea celor pasionați de lucruri cu adevărat profesionale în domeniul sablării și pregătirii suprafețelor, printr-o ofertă completă de materiale și echipamente special concepute pentru service-uri și ateliere auto, mai exact:
- Materiale de sablare reutilizabile, ecologice și non-toxice – cu un conținut de silicați liberi mai mic de 0,1%, ideale pentru utilizarea în cabine de sablare, precum: (a) alice angulare de oțel premium, aliate cu Crom și peste 1100 cicluri de sablare conform Erwin Test Machine; (b) alice sferice de oțel premium, aliate cu Crom și peste 3000 de cicluri de sablare, pentru durificarea pieselor metalice; (c) alice angulare din inox și alice cilindrice din inox cu peste 800 cicluri de sablare, special concepute pentru sablarea și durificarea suprafețelor care nu permit contaminarea feroasă. În plus, oferim granat roșu și zgură de cupru, materiale ecologice și non-toxice, ideale pentru sablarea în spații deschise cu ajutorul instalațiilor de sablare de exterior.
- Cabine de sablare profesionale, dotate la interior cu plăci (mese) rotative suport, special concepute pentru sablarea jantelor auto și a pieselor grele, ce permit rotirea acestora în timpul sablării, pentru ca jetul de abraziv să poată fi proiectat pe toate laturile piesei de lucru, pentru o curățare eficientă. Totodată, aceste plăci rotative se pot scoate din cabină prin ușița laterală, pentru ca piese de lucru de mari dimensiuni să fie ușor plasate pe masa de lucru, cu ajutorul unei macarale sau troliu, facilitând astfel operațiile de manipulare din service.
- Echipamente pentru recuperarea și reciclarea materialului de sablare, precum: (a) sistemul de aspirare Pow Air Vac Heavy Duty by GritSablare care recuperează prin aspirație sub vid o cantitate de aproximativ 1000 kg de alice de oțel pe oră, fără putere electrică; (b) sistemul de recuperare și reciclare material abraziv ProFlo by GritSablare pentru instalații de sablare, care curăță pe bază de aer un volum de 3000 kg granat roșu pe oră, menținând eficiența abrazivilor prin înlăturarea prafului și a reziduurilor acumulate în timpul sablării.
- Echipamente de sablare care nu produc praf în mediul ambiant, precum instalație de sablare cu vacuum și circuit închis AER215 by GritSablare, ideală pentru sablarea elementelor de caroserii auto, pentru sablarea în spații deschise, cât și în interior, ce prezintă o unitate performantă de curățare și separare a abrazivului prin multi-ciclon.
- Compresoare sablare: Seria de compresoare electrice, cu ulei VARIABLE XP - Printre caracteristicile acestei serii, se numără: • Design compact • Transmisie cu viteză variabilă • Armătură izolată fonic complet • Bloc de compresie inclus. Avantaje: • Amprentă mică la sol • Aer comprimat instant • Nivel de zgomot scăzut • Dat în folosință și testat. Printre beneficiile utilizării acestui tip de compresor se numără: • Instalare facilă, cu economie de spațiu • Eficient energetic și economic • Operare sigură • Fiabil pe termen lung • Ușor de utilizat.
- Echipamente de protecție la sablare: salopete și capote profesionale de sablare, mănuși din piele sau cauciuc, dar și accesorii speciale, precum climatizare aer pentru capota de sablare, dispozitive pentru amortizare sunet, concepute special pentru a asigura o protecție eficientă și un confort sporit în timpul operațiilor de sablare.
Mirajul auto ne însoțește și pe noi, la fel ca pe orice pasionat în domeniu, așa cum un băiețandru se joacă cu mașinuțele sale și visează la mașina pe care și-o va cumpăra când va fi mare... Noi, cei de la GritSablare, poate am pierdut startul în industria auto, dar cu siguranță, nu am ratat startul în industria de sablare, pentru că suntem pasionați de tot ceea ce înseamnă sablare, pentru că suntem și vrem să fim în continuare cei mai buni în acest domeniu, și transpunem această pasiune în relațiile de business pe care le construim în timp cu clienții noștri, care găsesc la noi cele mai mari și variate stocuri de materiale de sablare, precum și soluții viabile de sablare pentru domeniul auto de la cele mai simple, până la cele mai complexe, fie ca e vorba de jante, caroserii, sau restaurări pentru mașini de epocă.